Start > Blandat > Aptus kortinfo
Svara i telefonen och prata med den som ringer från porttelefonen.
Använd därefter siffertangentbordet:
Tryck 5 för att öppna eller # (staket) för att säga nej.
Kl. 622
Navigera till namnet på den boende, tryck för att ringa och prata vid svar.
Dygnet runt
Knappa in den boendes telefonnummer, tryck på OK och prata vid svar.
Man ser texten på skärmen bättre med skärmen i ögonhöjd och ser ännu bättre underifrån, fast det är en opraktisk ställning.
Nycklar och portkod kommer att sluta fungera
Där det finns Aptus kommer nyckelcylindern att bytas, så att nyckeln inte kan användas. SKB ska sätta upp anslag i portarna före. (SKB har sagt att nycklarna skulle fungera i en månad, men nu har längre tid passerat.) Portkoden kommer också att stängas av, så att bara passerbrickan fungerar utöver porttelefonen.
Till varje lägenhet hör fyra brickor.
Ytterligare bricka kostar 150 kronor och kan beställas genom SKB.
Meddela snarast fastighetsskötaren Fredrik (se nedan) eller ring SKB:s servicekontor
När strömmen går tar ett batteri över och systemet fortsätter som vanligt.
Om batteriet tar slut ställs porten i läge öppet.
Uppringningen från porttelefonen kommer från nummer
Om det numret läggs in i telefonens adressbok under valfri text, exempelvis porttelefon, visas den texten i stället för numret.
Kontakta någon av personerna nedan för att ändra eller lägga till namn eller telefonnummer i porttelefonen:
Marika Karlsson | marika.karlsson@skb.org | |
Fredrik Carlsson | fredrik.carlsson@skb.org |
Denna text finns också som PDF-fil.